Aktieris

Banku vēsture no XVII gadsimta līdz mūsdienām

XVII un XVIII gadsimts

Ievērojot lielo peļņu, ko guvuši baņķieri, arī valdības sāk atvērt bankas, izmantojot to peļņu valsts finansēšanai. Pirmā valsts atbalstītā banka ir Venēcijas Banco Giro, kas savu darbību sāk 1617. gadā. Zviedrijas Banka tiek dibināta 1668. gadā un tā ir pirmā nacionālā banka. Pirms astoņpadsmitā gadsimta beigām Anglijas Banka kļūst par vienu no visu laiku spēcīgākajām bankām, pateicoties tam, ka tajā glabājas gandrīz viss tautas zelts. Šajā laikā bankas tiek noņemtas no naudas aizdevēju rokām un pārvietotas uz privātā sektora bankām. Banku darbība tagad ir daļa no komerciālās dzīves www.lantop.se.

XIX un XX gadsimts

Sāk parādīties mūsdienīgs banku darbs, jo daudzas mazās bankas apvienojas, lai veidotu lielas iestādes, un čeki kļūst par vienotu metodi naudas pārskaitīšanai.

20. gadsimta sākuma periods piedzīvo Lielās Depresijas periodu, kurā banku ciestās neveiksmes izplatās sniega bumbas ātrumā, dzenot izmisumā baņķierus, kuriem nākas daudz saskarties ar aizdevumiem, kuru aizņēmējiem nav nepieciešamo līdzekļu to atmaksai. Ar nākotnes peļņas iespējām, kas izskatās diezgan bezcerīgas, kapitāla investīcijas un būvniecība palēninās vai izbeidzas pilnībā. Ņemot vērā slikto kredītu pieredzi un nākotnes perspektīvu pasliktināšanos, lielo krīzi pārdzīvojušās bankas aizdevumu jomā kļūst daudz piesardzīgākas un izvēlīgākas.

Bet, kad Otrā pasaules kara izdevumi izposta bankas visā pasaulē, tiek veikti pasākumi. 1944. gadā delegāti no četrdesmit četrām valstīm tiekas Brettonvudā, Ņūhempšīrā, lai izveidotu globālu banku sistēmu. Tiek izveidots Starptautiskais valūtas fonds un Starptautiskā Rekonstrukcijas un Attīstības banka, kas tagad ir daļa no Pasaules Bankas. Valūtas kursi kļūst fiksēti (lai gan tie var tikt mainīti), un visām valūtām jābūt konvertējamām priekš tirdzniecības. Šajā periodā galvenā uzmanība tiek pievērsta investīciju aizsardzībai, jo bankas piedzīvo daudz neveiksmju, parasti karadarbības laikā. Korporācijas, kā piemēram, Federālā noguldījumu apdrošināšanas korporācija Amerikas Savienotajās Valstīs, tiek attīstītas tikai šim mērķim. Dažās valstīs bankas savam pakalpojumu sarakstam pievieno klāt citas finanšu funkcijas. Vācijā bankas ir rūpniecības uzņēmumu galvenie īpašnieki, un Francijā bankas piedāvā apdrošināšanas pakalpojumus. Amerikas Savienotajās Valstīs bankām ir aizliegts pārņemt nefinanšu sabiedrības. Šodien bankas apkalpo gan nozari, gan privātos iedzīvotājus visā pasaulē, un, lai gan tās atšķiras atkarībā no katrs valsts regulējumu līmeņa, starptautiskais tīkls ir padarījis bankas par patiesi globālu veidojumu. Un patiešām- jebkuras valsts ekonomika ir tieši atkarīga no tās banku sistēmas drošības.

XXI gadsimts

XXI gadsimta sākumā norisinājās esošo banku apvienošanās un citu finanšu starpnieku jeb nebanku finanšu iestāžu parādīšanās šajā tirgū. Lielie korporatīvie spēlētāji sāk atgriezties finanšu pakalpojumu sabiedrībā, sastādot konkurenci izveidotajām bankām. Galvenie piedāvātie pakalpojumi ir pensijas, aizdevumi, ātrie kredīti, apdrošināšana, naudas tirgus un riska ieguldījumu fondi, un vērtspapīri.

Kā piesaistīt finanšu sponsoru?

Finansējums ir ļoti svarīgs praktiski jebkuram biznesam, jo bez tā nav iespējams apmierināt visus izdevumus, kas rodas laika gaitā. Līdz ar to katrs meklē iespēju, kā atrast iespēju iegūt lielākas naudas summas pat ja tādu nav paša uzņēmuma īpašnieku starpā. Protams, vienmēr ir iespējams paņemt aizdevumu no bankas, taču ne vienmēr tas tiek piešķirts vai arī kādu var neapmierināt piedāvātie noteikumi.

Kas attiecas uz to, kā īsti piesaistīt dažādus investorus, bieži vien vecie noteikumi joprojām darbojas: esiet konkrēti, izvairieties no žargona, izkopiet noteiktu stratēģiju. Bet pēdējo gadu ekonomiskais satricinājums ir padarījis sarežģītu spēli vēl sarežģītāku. Tāpēc daži padomi noteikti būs tikai lietderīgi (prestamos de dinero urgente).

Papildiniet pieredzi

Investoram redzot, ka komandā ir kāds vai vairāki cilvēki ar iesirmiem matiem palīdzēs mazināt investoru bažas par jūsu uzņēmuma spēju tikt galā ar grūto ekonomiku. Pat konsultants, kurš nesaņem ļoti lielu samaksu un nav ar lielu pieprasījumu, bet vienlaikus ir ļoti pieredzējis, varētu palielināt jūsu uzticamību.

Esiet ar pilnu atdevi
Vai jūs sākāt savu uzņēmumu, jo jums ideja šķiet patiešām aizraujoša vai arī vēlaties, lai jūs saņemtu naudu par jaunāko tendenci? Investori var pamanīt atšķirību un nepievērst lielu uzmanību tiem, kuru uzņēmumi būtībā ir tendēti uz ātru un lielu peļņu.

Pārziniet savu komandu

Jums būs vajadzīgi tirgus novērtējumi, konkurences analīze un stabili mārketinga un pārdošanas plāni, ja jūs plānojat nokļūt jebkur ar investora vai investoru palīdzību. Pat jauniem uzņēmumiem ir jāpierāda ekspertu zināšanas par tirgu, kur viņi gatavojas ienākt, kā arī disciplīna, kas jāievēro, darbojoties ar savu plānu. Investors vai investori var nebūt ļoti ieinteresēti jūsu biznesā uzreiz, īpaši, ja jums nav kaut kas, kas pierāda to, ka esat veiksmīgs uzņēmējs. Lai cīnītos pret to, jums vajadzētu formulēt veidu, kā saglabāt tos ieinteresētību lieliem notikumiem, piemēram, liela apjoma pārdošanai (mejores ofertas).

Investori ir ļoti svarīga daļa katram uzņēmumam, kas vēlas sasniegt kaut ko vairāk noteiktā jomā, vienlaikus neriskējot ar visu kapitālu. Svarīgi ir arī atrast investorus, kas ir uzticami un tālākā gaitā neradīs nekādas papildus problēmas. Tikai tādā veidā ir iespējams sasniegt labus rezultātus. neviens nevēlas bankrotēt vai arī cīnīties ar stagnāciju laikā, kad ir tik daudzas attīstības iespējas, piemēram, atjaunojamā enerģija. Pat Eiropas Savienība piedāvā daudzus projektus, kas ir saistīti ar jauniem atklājumiem šajā jomā vai vienkārši, lai attīstītu jau esošo sistēmu vai pārietu no benzīna u.c. neatjaunojamo resursu izmantošanas uz videi draudzīgākām iespējām. Gluži kā ar elektriskajām automašīnām, šāda veida uzņēmums var būt lielisks ilgtermiņa ieguldījums, kas noteikti atmaksāsies, ja viss tiks izdarīts pareizi.

Padomi pāriem no Mr. Robot galvenā varoņa

Naudas jautājumi bieži vien var būt konfliktu avots jebkurā laulībā vai pat starp tiem, kuri dzīvo kopā vai arī ir civillaulībā. Daudzu problēmu izcelsme ir meklējama finansiālās problēmās, piemēram, parādsaistībās, kas saistītas ar pārtēriņu vai pēkšņu ienākumu zaudējumu, vai atšķirīgā attieksmē, vērtībās un paradumos, kas saistīti ar naudas sadali, kas izriet no katra partnera audzināšanas. Nauda ir arī emocionāla problēma, un tās atrisināšana bieži vien ir tāpat kā mēģinājums atšķetināt pakaramos no skapja.

Tāpat kā jebkuram periodiskam argumentam, ja pāri pastāvīgi strīdas par naudu, parasti tas nozīmē, ka nav atrisinājuma. Pāri var izbeigt argumentu un salīgt, jo viņiem nepatīk konflikts, bet viņi nespēj atrisināt problēmu. Kaut kas var būt labāk uz neilgu laiku vai arī viens var justies labāk, bet vai justies labāk, bet tad problēma turpina parādīties un rodas spriedzes apburtais loks. Neatkarīgi no tā, vai jautājums ir finansiāls vai attiecībās, vai abi gadījumi, ir svarīgi atrast praktiskus risinājumus.

Novērsiet problēmu, nevainojiet otru cilvēku
Pāri pārāk bieži pāri mēdz pārmest viens otram, piemēram, ka viens tērē pārāk daudz naudas sporta aprīkojumam. Labāk ir sākt ar to, ka atklāti pateikt, ka ir bažas par kredītkarti, kā arī atgādināt par to, ka vienojāties ierobežot pirkumus. Ja viens uzskata, ka viena vai otra lieta ir kaut kas nepieciešams, to ir vērts apspriest kopā.

Norunājiet tikšanos, lai apspriestu problēmu
Biznesa tikšanās tiek norunātas, un cilvēki viņiem gatavojas. Pāriem būtu jādara tāds pats par svarīgākajiem jautājumiem. Tā vietā, lai emocionāli reaģētu, dodiet zināmu brīvību un izrakstiet savas domas un jūtas par šo jautājumu. Izdomājiet, kā teikt lietas tādā veidā, lai jūsu partneris klausītos. Norādiet veidus, kā jūsu partneris var paveikt labu darbu ar finansēm, vai pieminēt prasmes, kuras jūsu partneris var izmantot pikavippi 24h, lai noteiktu problēmu. Tad var ierosināt problēmas risinājumu.

Ieklausieties viens otrā un atzīstiet viens otra bažas
Tā kā nauda var būt tik emocionāli saistīta problēma, bieži vien ir grūti klausīties kāda cita viedokli. Piemēram, ja Līgas vecākiem vienmēr ir finansiālas problēmas, jo viņi bija neuzmanīgi tērētāji, viņa var būt noraizējusies, kad Pēteris veic impulsīvus pirkumus, pat ja viņiem budžetā ir pietiekami daudz naudas. Tas varētu saasināt Pētera bailes no kontroles, jo viņa māte kontrolēja viņa finanses, kad viņš auga.

Atrisiniet problēmu
Pārāk bieži pāris vēlas justies labāk, tāpēc viņi atvainojas, neatrisinot problēmu. Vienkārši atzīstot problēmas tās ne vienmēr atrisinās. Ir jāizstrādā plāns, lai viņiem nerastos tāda pati situācija dažus mēnešus vēlāk. Viens no risinājumiem Līgas un Pētera gadījumiem ir vienoties par eiro summu, kuru katrs var pavadīt, nesazinoties viens ar otru.

Ramijs Maleks pirms Mr. Robot

Lielākā daļa cilvēku Ramiju Maleku atpazīst tieši kā Eliotu no populārā seriāla Mr. Robot. Pēc seriāla aktieris ir spēlējis arī citas nozīmīgas lomas vairākās populārās filmās, taču par aktiera lomām pirms seriāla Mr. Robot zina vien retais, jo tad galvenās lomas viņam netika piešķirtas. Ja vēlaties pārliecināties par aktiera talantu un saprast cik daudz dažādās personībās viņš ir spējīgs iejusties credite nebancare, noskatieties sekojošās filmas un seriālus.

Gilmore Girls

Pati pirmā aktiera loma bija seriālā Gilmore Girls, kur viņš parādījās vienā no pirmajām sērijām 2004. gadā. Maleks spēlēja Endiju – galvenās varones Lainas klasesbiedru no Adventistu koledžas. Endijs bija mazliet dīvains puisis, kurš bija apsēsts ar mācītāju Ēriku. Tā kā Laina seriālā aizgāja no skolas, Maleka atveidotais Endijs drīz vien pazuda no seriāla. Kaut gan Maleks šajā seriālā parādījās vien dažās epizodēs, viņa tēlojums bija ļoti pārliecinošs un aktiera talanta cienītājiem noteikti būs interese noskatīties seriālu.

The War at Home

Ramijs Maleks bija redzams arī Fox seriālā The War at Home. Seriāls bija par savdabīgu ģimeni, kura dzīvo Longailendā. Maleks tēloja ģimenes vecākā dēla draugu, Keniju. Kenijs bija ļoti interesants puisis, kurš slēpa savu patieso būtību. Seriāls tika filmēts 2005. gadā un tas neguva īpaši lielu popularitāti. Tagag šo seriālu neviens vairs neatceras, tāpēc arī daudzi nemaz nezina par šo Ramija Meleka lomu.

Nighat at The Museum

Daudzi noteikti to nemaz nav piefiksējuši, taču Ramijs Maleks tēloja ēģiptiešu faraonu Ahkmenrahu populārajā ģimenes filmā Night at The Museum. Viņš parādījās gan filmas pirmajā, gan otrajā daļā. Night at The Museum ir filma par to, kā naktī, muzejā visi eksponāti atdzīvojas un naktssargam jātiek ar šo situāciju galā, bez tam, dažiem no eksponātiem nav tie labākie nodomi. Filmas galveno varoni muzeja sargu Leriju tēloja populārais un talantīgais komēdiju aktieris Bens Stillers. Filmā Ahkmenrahu sadraudzējās ar Leriju un kopīgiem spēkiem risināja radušās problēmas. Šajā filmā ir iespējams novērtēt Ramija Maleka dotības kā komēdiju aktierim.

24

Ramijs Maleks parādās arī dažās epizodēs populārajā spriedzes seriālā 24. Aktieris ir redzams seriāla astotajā sezonā, kur viņš tēlo slepeno aģentu Markusu Al Skāru. Seriālā aktieris piedalās bīstamā misijā un beigās mirst, tāpēc vairāk seriālā arī neparādās, tomēr pietiek ar dažām sērijām, lai novērtētu Ramija Maleka sniegumu šādā asa sižeta lomā. Arī seriāls pats par sevi ir skatīšanās vērts.

Larry Crowne

Ramija Maleka nākamā loma bija filmā Larry Crowne. Tajā viņam bija piešķirta ļoti maznozīmīga loma – viņš bija viens no pasniedzēja Lerija studentiem. Pasniedzēju Leriju atveidoja pasaulslavenais aktieris Toms Henks.

Interesanti fakti par Ramiju Maleku

Noteikti vairums cilvēku ir kaut ko dzirdējuši par ēģiptiešu izcelsmes amerikāņu aktieri Ramiju Maleku, kurš ir ieguvis pasaules līmeņa slavu, pateicoties lomai seriālā Mr.Robot. Arī pēc tam Maleks ir spēlējis lomas daudzās zināmās filmās, kā, piemēram, Night at the Museum, Battleship, The Master, Need for Speed, Project X, Buster’s Mal Heart u.c. Tomēr par spīti Maleka panākumiem un popularitātei, ir fakti par viņu, kurus nezina pat lielākā daļa viņa fanu. Šeit būs daži interesanti fakti no Remija Maleka biogrāfijas.

1. Ramija Maleka panākumu atslēga ir smags darbs un neatlaidība

Daudzi uzskata, ka Maleka panākumu atslēga ir veiksme, jo popularitāti viņš guva pateicoties vienai nozīmīgai lomai seriālā Mr. Robot, bet patiesībā viņš ilgus gadus ir cīnījies par savu iespēju. Ramija Pirmkārt jau Maleka vecāki nevēlējās, lai viņš kļūtu par aktieri, taču par spīti vecāku iebildumiem, viņš veidoja savu karjeru. Maleks mācījās aktiermākslu vairākus gadus, taču nopietnas lomas viņam netika piedāvātas. Neveiksmīgais karjeras iesākums viņu pat noveda līdz depresijai, taču aktieris nepadevās un turpināja cīnīties, lai pierādītu savu talantu.

2. Ramijam Malekam nepatīk sociālie tīkli

Mūsdienās vairumam cilvēku sociālie tīkli ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, tajā skaitā arī vairumam slavenību, taču Malekam sociālie tīkli nepatīk. Viņš tos uzskata par bezpersoniskiem un domā, ka tie ierobežo cilvēku komunikāciju reālajā dzīvē. Aktieris ir teicis, ka cilvēki komunicē, izmantojot sociālos tīklus, taču tā nemaz nav īsta komunikācija. Tieši šo iemeslu dēļ Malekam ir tikai Twitter konts, lai pavēstītu saviem faniem jaunumus par viņa profesionālo karjeru un lomām, taču citus sociālos tīklus aktieris neizmanto.

3. Ramijam Malekam ir alerģija no kaķiem, tāpēc tika mainīts Mr. Robot scenārijs

Seriālā Mr. Robot Ramija Maleka atveidotā varoņa Eliota zivtiņai patiesībā vajadzēja būt kaķim, bet tā kā aktierim ir alerģija pret kaķiem, šī nianse tika izmainīta. Sākumā seriāla veidotāji gribēja kaķa vietā piešķirt Eliotam suni, bet lai būtu pilnīgi droši, ka aktierim nebūs nekādu alerģisku reakciju vai veselības problēmu, tika nolemts, ka Eliotam būs zivtiņa.

4. Ramijs Maleks aktīvi cīnās par minoritāšu tiesībām

Kaut gan aktieris pēc pilsonības ir amerikānis, viņa izcelsmes valsts ir Ēģipte, tāpēc viņš aktīvi iestājas par rasu dažādību, jo īpaši aktieru aprindās. Viņš uzskata, ka aktieriem, kas pārstāv minoritātes un kas nav amerikāņu izcelsmes, ir daudz mazākas iespējas iegūt vadošās lomas dažādos seriālos un filmās. Pašlaik arī režisori pievērš lielāku uzmanību šai problēmai, taču Maleks cer, ka tas patiešām tiks risināts un aktieri tiks vērtēti pēc talanta un prasmēm, nevis ādas krāsa. Pats Maleks ir ļoti pagodināts, ka ticis pie lomas seriālā Mr.

Destina Kretona otrā lielā filma - Short Term 12

Destina Kretona režisētā Short Term 12, ir viena no sirdi plosošākajām 2013. gada Amerikas drāmām, kas atnesa slavu aktrisei Brijai Larsonai, kura filmā spēlē Greisas tēlu. Terapeitei Greisa, kura strādā bērnu namā ar ļoti nestabiliem bērniem, vai arī nepilngadīgiem varmācības upuriem. Viņa katru rītu dodas uz darbu ar velosipēdu un līdz ar ierašanos audzināšanas iestādē, sāk pārrunas ar, viņas aizbildniecībā nodotajiem, bērniem. Ja tik tālu šis apraksts rada iespaidu, ka Short Term 12 ir viena krietnajām un higiēniskajām iedvesmojošajām filmām, tad tas ir tikai daļēji patiesi, jo vārdu apmaiņas, starp jauno terapeiti un viņas audzēkņiem, ir asas un elektriskas. Filmā (angļu valodā – prestamos rapidos) tiek atainots process, kādā labs terapeits, mācoties no savām kļūdām, transformējas no psihoterapijas grāmatu sauso tekstu programmēta robota par empātisku instinktu vadītu, siltu draugu. Iespējams, ka Greisai piemīt pārlieku daudz empātijas. Kad viņa ar savu riteni minas mājās pie sava dzīvesbiedra, terapijas kolēģa Meisona, kura lomu spēlē Džons Galahers jaunākais, viņa regresē, pašai nolaižoties līdz sadzīves upuru līmenim, no kura, sava darba laikā, viņs cenšas izvilkt audzēkņus.

Nav pārsteidzoši, ka režisors Kretons pats ir strādājis bērnu namā, kas ir līdzīgs Short Term 12 atveidotajam. Viņš ir radījis savu alternatīvo ego vārdā Neits, kuru tēlo Ramijs Maleks. Neita loma kalpo kā ierīce, caur kuru, Meisons un Greisa un prestamos sin aval norāda uz virvi, pie kuras Neits, tāpat kā filmas skatītāji, var turēties, lai izturētu dzīves sagādātās grūtības. Viena no šādām pamācībām ir redzama pašā filmas sākumā, kad Neits, tikko uzsācis darbu bērnu namā, saņem pirmos norādījumus no saviem jaunajiem kolēģiem. Jau šajos pirmajos filmas brīžos rodas sajūta, no kuras neizdodas atkratīties arī pēc pēdējās 85. minūtes. Destins Kretons, radot šo varonis pēc savas līdzības, ir bijis pārlieku pazemīgs. Neits ir mazliet par daudz divkosīgs un mazliet par maz attapīgs tēls priekš šādas filmas.
Filmā netiek rādīti vardarbīgie akti, kuros ir cietuši bērnu nama audzēkņi, ne ļaunuma pārņemtie pieaugušie, kuri tos ir pastrādājuši. Skatītājs redz tikai šā negantuma sekas uz bērniem un viņu agonizējošo transformāciju no nobiedētiem, jēliem līdz pārlieku aizsargātiem un, kā tos definētu sabiedrība, nelīdzsvarotiem īpatņiem. Kretons šo procesu demonstrē ļoti uzskatāmi. Vispirms Greisa un Meisons nomierina šos bērnus pietiekoši, lai tie būtu gatavi pilnvērtīgam kontaktam, liekot skatītājam domāt: Lūk, viņi ir izārstēti! Tomēr tam seko atkārtotas dusmas un process sākas no sākuma. Katram solim uz priekšu, seko garāks solis atpakaļ. Bērnu traumas nav iespējams izārstēt, var tikai cerēt, ka izdosies iesēt sēklas, no kurām bērnu nama audzēkņi, kādu dienu, varēs izaudzēt savu emocionālo autonomiju.

Ramijs Maleks spēlēs Frediju Merkūriju autobiogrāfiskajā filmā Bohemian Rhapsody

Populārā televīzijas seriāla Mr Robot zvaigzne Ramijs Maleks, ir piekritis spēlēt Fredija Merkūrija lomu gaidāmajā autobiogrāfiskajā filmā Bohemian Rhapsody. Aktieris, kurš ieguva Emmy balvu par savu neirotiskā hakera Eliota Andersona tēlojumu Mr Robot, tagad iejutīsies Queen līdera lomā, režisora Braiena Singera vadītājā filmā. Bohemian Rhapsody ir producentu rokās jau astoņus gadus, to starpā, filmas mūzikas celiņu, producē Queen dalībnieki Braiens Mejs un Rodžers Teilors. Šā gada sākumā filmēšanas laukumā izcēlās, ar filmas virzību saistīts konflikts, kā rezultātā radošo grupu pameta, Singera pirmā izvēle nelaiķa Merkūrija lomai, Saša Barons Koens.

Šā gada martā, sarunā ar slaveno amerikāņu radio dīdžeju Hovardu Stērnu, Barons Koens atzina, ka viņam ir bijušas domstarpības ar mūziķiem Teiloru un Meju, par to, cik lielā mērā filmai būtu jāgodina Fredija Merkūrija mūžs un cik lielā – grupas Queen vēsture. Komiķis stāstīja: Grupas biedrs, kuru nesaukšu vārdā, reiz teica: “Zini, šī filma ir tik lieliska, jo tās vidū notiek kaut kas satraucošs”, uz ko es atbildēju ar jautājumu: “Kas tad tāds notiek filmas vidū?”, uz ko šis mūziķis man atbildēja: “Nomirst Fredijs”. Kad Barons Koens jautājis, vārdā nenosauktajam grupas mūziķim, kas tad notiekot pēc Fredija Merkūrija nāves, viņš ir saņēmis atbildi: Skatītāji redzēs kā ansamblis turpināja pastāvēt par spīti šķēršļiem. Šāda sižeta attīstība britu komiķim neesot bijusi pieņemama: Nedomāju, ka skatītāji vēlēsies skatīties filmu, kurā galvenais varonis mirst no AIDS filmas vidū, bet atlikusī filmas daļa koncentrējas uz otrā plāna aktieriem. Braiens Mejs atbildēja uz šiem Barona Koena izteikumiem, paužot pārliecību, ka komiķis, pret rokmūzikas leģendām, esot izturējies netaisni. Mēs ar Sašu kopā pavadījām patīkamus brīžus, spārdot apkārt idejas par filmas virzību, bet tad viņš aizgāja pa gaisu, stāstīdams nepatiesības par to, kas esot noticis filmēšanas laukumā, notikušo atcerējās Mejs.

Maleka apstiprināšana rokmūzikas ikonas Fredija Merkūrija lomai ir lielas ziņas Queen faniem, kuri nenogurdami seko līdzi drāmai, kas izveidojusies ap šo ilgi gaidīto biogrāfiju. Tomēr, vai Queen karstasinīgie atbalstītāji pieņems Maleku sava elka tēlā? Šāda režisora Singera izvēle ir uzskatāma par visai drosmīgu soli. Ramijam ir tēlam atbilstoša āriene un, lai arī viņš izpelnījās plašāku atzinību tikai ar savu neseno galveno lomu seriālā Mr Robot, viņa iepriekšējie tēlojumi tādos projektos kā The Master, Short Term 12, Spaika Lī par maz novērtētajā lentē Park Chan-wook’s Oldboy kā arī The Pacific, Ain’t Them Bodies Saints veido pietiekoši iespaidīgu rezumē. Turklāt viņa demonstrētā aktierspēle Mr Robot, ir tik pārliecinoša, ka bez tāda varētu arī iztikt. Iespējams, bīstamāka ir paša režisora pozīcija, kurā esošajam Braienam Singeram, būs jāpārslēdz ātrumi, no asā sižeta X-Men, nokļūstot autobiogrāfiskajā Bohemian Rhapsody vadībā.

Ramijs Maleks iejūtas sev ierastā tēlā filmējoties Buster’s Mal Heart

Mr Robota zvaigzne Ramijs Maleks, filmējoties Sāras Adīnas Smitas režisētajā Buster’s Mal Heart, varēja iejusties vairākās lomās vienlaicīgi. Buster’s Mal Heart piedāvā trīs smagi salauzta vīrieša dzīves perspektīvas. Ramija Maleka tēlojums, neliks vilties Mr Robot faus, jo tāpat kā Emmy ieguvušajā seriālā, arī šoreiz uzlecošā zvaigzne spēlē paranojas nomocītu tēlu, kas viņa aktiera talantam ļauj izvērsties jau pazīstamā vidē. Tomēr augstvērtīgas kino mākslas piekritējus priecēs vairāk, kā tikai Smitas akūtā simpātija pret atstumtiem tēliem.

Pēc noslēpumaina ievada, kurā divu, okeāna vidū, laivā sēdošu, vīru tēli mirgo kā slikts televīzijas signāls, Maleka varonis Basters ir redzams ārprātā, skrienot cauri mežam, bēgot no bises vicinošu policistu bara, līdz beidzot atdodot slēpni kādā alā. Filmas darbībai atgriežoties 11 dienu senākā pagātnē, kad Basters, valkādams kulta līderim cienīgu garu bārdu un izpūrušiem matiem, pelna iztiku ielaužoties Montanas vasarnīcās. Basters vietējās radio stacijas dīdžejiem ir pazīstams, kā nekaitīgs plānprātiņš, kurš nespēj pārstāt zvanīt viņu programmai, lai brīdinātu klausītājus par kādu kārtējo sazvērestības teoriju. Par spīti pāris trauksmainām pazīmēm, starp tām, ģimenes foto noguldīšanu ar bildi uz leju, katru reizi pametot savu mājokli, Basters nav bīstams apkārtējiem. Šī Bastera empātiskā daba atspoguļojas vēlāk filmā, kad, kāds no viņa vasarnīcu apzagšanas mēģinājumiem noiet greizi, kā dēļ viņam ir jākļūst par aizkustinoši iejūtīgu, kāda pensionēta pāra nolaupītāju.

Vēlāk filmas darbība ieņem citu perspektīvu, rādot, šķietami pie pilna saprāta esošu, Basteru, kura īstais vārds, izrādās ir Džona. Šajā paralēlē Basters dzīvo kopā ar savu sievu Mārtiju un viņas vecākiem un cenšas iekrāt naudu, pēc sava dienas darba kā nomaļas viesnīcas klerkam, strādājot garas maiņas kā kapracis. Šāda dzīvesveida radītā izolācija un drūmums, lēnām noved Basteru līdz neprātam. Bez miega nomocītais varonis tuvojas izmisumam, viņa sapnim par klusu dzīvi, kādā nomaļā īpašumā, kopā ar savu sievu Mārtiju, sākot šķist neiespējamam.

Katrā gadījumā, neiespējamam, ja Basters turpinās pakļauties sistēmai. Vienā naktī, kāds IT speciālists piestāj izmisušā jaunieša viesnīcā, cerībā norēķināties par istabas īri skaidrā naudā, izvairoties no oficiālā viesnīcas pieraksta. Drīz vien abi vīri nododas diskusijai par to kā sabiedrība, ir radīta ar mērķi iesprostot parastus cilvēkus. Noslēpumainais svešinieks paredz pārdabiska atmaksas laika tuvošanos, kuru viņš pats sauc par Otro apgriezienu, kas attīstīšoties kā pasauli pārveidojošs portāls. Sekojot vēl dažām vēla vakara vizītēm, abi vīrieši sāk apspriest iespējamos ceļus, kuri esot ejami strādnieku klases pārstāvim, lai savilktu galus, kā to tik ļoti grib Basters.

Filmai regulāri pārslēdzoties no vienas perspektīvas otrā, demonstrējot divus radikāli atšķirīgus Bastera tēlus, ik pa laikam tiek parādīta arī trešā paralēle, kurā, kāds, kas ļoti līdzinās Basteram, sēž airu laivā, tālā jūrā.

Ramija Maleka sarežģītā etniskā piederība

Holivudā dziļas saknes dzen šaura un stereotipiska izpratne par arābu izcelsmes cilvēkiem. Vispopulārākie arābu identitātes atspoguļojumi lielajos ekrānos ir teroristi un lidmašīnu sagrābēji, pārmērīgi bagāti naftas biznesa šeihi un tradicionālajās arābu drānās tērptās, Islāma kultūras apspiestās sievietes. Šīs negatīvās ilustrācijas ir celtas uz nepilnīgas izpratnes par plašo un bagāto Arābu pasauli. Šā gada 17. septembrī, kulta televīzijas drāmas Mr Robot galvenās lomas Eliota Andersona atveidotājs – Ramijs Maleks, savā īpašumā ieguva Emmy godalgu kategorijā Labākais televīzijas aktieris drāmas žanrā. Līdz ar šo sasniegumu, Maleks kļuva ne tikai par pirmo ēģiptiešu izcelsmes amerikāni šādā godā, bet arī par pirmo aktieri ar, par baltu tumšāku, ādas krāsu, kas, pēdējo 18 gadu laikā izvēlēts šai balvai.

Šis notikums sacēla laikrakstu virsrakstu un Twiter tvītu vētru, kas identificēja Maleku kā arābu izcelsmes amerikāni, ko papildināja arī Vašingtonā bāzētais Amerikas Arābu Institūts, kas aktiera panākumu nodēvēja par Balzāmu uz arābu amerikāņu, kuri parasti Holivudā tiekot attēloti cauri bieziem stereotipiem, ja tiek attēloti vispār. Tomēr, arābu kopienas svinīgie, vēsturiskā panākuma saucieni tika atsvaidzināti attiecīgi Maleka komplicētajai etniskajai piederībai. Ramijs Maleks ir otrās paaudzes imigrants no Ēģiptes koptu, pareizticīgas kristiešu kopienas, kas dzīvo senās valsts ziemeļaustrumos.

Ironiski, ka no Mr Robot tēla Eliota Andersona – baltādaina antivaroņa un kibernoziedzinieka identitātes, dzima veselīga diskusija par arābu identitātes sarežģītajām detaļām. Sperot nozīmīgu soli visiem amerikāņiem, kuru senči Savienotajās Valstīs ieradušies no Tuvajiem Austrumiem, Maleka uzvara Emmy ceremonijā izaicināja neizglītotos amerikāņu pieņēmumus par Arābu pasauli kopumā. Pēc daudzu amerikāņu domām, Holivuda ir līdzatbildīga, arābu amerikāņu priekšā, par negatīvajiem un aprobežotajiem aizspriedumiem, kas pastāv viņu sabiedrībā. Holivudas Zelta ēra bija pilna ar satīriskiem arābu atainojumiem, kā, no modernajiem rietumiem atpalikušiem, mežoņiem, kas neciena savas sabiedrības sievietes un dzīvo tuksnešu ciltīs.

Twitter un mēdiju saceltā ažiotāža, kas svinēja arābu amerikāņu sasniegumu, atdūrās pret ēģiptiešu koptu sabiedrību, kuri atgādināja, ka Maleks ir dzimis viņu kopienai piederīgiem vecākiem. Daudziem šis jautājums ir dziļāks par etniska rakstura identifikāciju vien, jo abām kopienām ir kopīga sena, nesaskaņu pilna, vēsture. Kopti uztver arābu identitāti kā kaut ko, kas tiem ticis uzspiests vēl koloniālajā laikmetā. Vairums Ēģiptes koptu uzskata sevi par tīrākajiem seno ēģiptiešu pēctečiem, kādi ir atrodami uz zemes virsas. Šī abu kopienu cīņa par televīzijas zvaigznes piederību, Amerikā sacēla plašāku diskusiju par etnisko piederību. Sekojot etniskās loģikas ķēdei, Ēģipte ir daļa no Arābu pasaules, tātad tās iedzīvotāji ir arābi, tomēr, kopti uzskata sevi par seno faraonu pēctečiem, kuriem ar arābiem kopīga ir tikai valoda. Tomēr klasifikācija, kas tiek izmantota veicot ASV iedzīvotāju skaitīšanu, koptus neatšķir no arābiem.

Neizteiksmīgā Need For Speed

Pirms skatīties Need For Speed, skatītājam ir jānoskaņojas uztvert šo Skota Vauga 2013. gada darbu ar atvērtu prātu, kā neatkarīgu oriģinālu, nevis kā kārtējo Fast And Furious pakaļdarinājumu. Lai arī filmā ir visi slavenās asa sižeta filmu sērijas sastāvdaļas, ātras mašīnas, iespaidīgi kaskadieru triki, visai izskatīgi aktieri, Need For Speed tomēr cieš no, šim žanram raksturīgās problēmas, stipri viduvēja sižeta. Velkot pazīstamas paralēles ar tādām klasiskām filmām kā Smoky and the Bandit, The French Connection, un citām, kuras sižetu asinājušas ar ātrām pakaļdzīšanās ainām, bez zaļā fona ekrāna palīdzības, Need For Speed tiešām ir elpu aizraujoši, dārgos auto izpildīti, kaskadieru triki.

Filmas galvenais varonis, Tobijs Māršals, kura tēlu atveido Ārons Pauls, ir viens no Amerikas labākajiem mazpazīstamajiem sacīkšu braucējiem. Atšķirībā no sava sāncenša, Dominika Kūpera tēlotā, Dino Brevstera, Tobijs aizvada mierīgu un pieticīgu mūža turpinājumu kā mehāniķim sava tēva veikalā. Finansiālu grūtību spiests, Tobijs negribīgi uzņemas uztūnēt bagātā snoba Dino sacīkšu auto. Prasmīgais mehāniķa darbs atstāj iespaidu uz uzpūtīgo Dino, kas met Tobijam izaicinājumu sacensties ātrumā kādos no viņa ekskluzīvajiem sporta auto. Tomēr, sacīkšu laikā, Dino nejauši nogalina Pītu, vienu no tuvākajiemTobija draugiem un kolēģi – mehāniķi no viņa tēva darbnīcas. Bailēs no soda, Dino padara Tobiju par sava nozieguma grēkāzi. Pēc septiņiem ieslodzījumā pavadītajiem gadiem, sava drauga nāvē nepatiesi apsūdzētais, Tobijs sapulcē savus draugus mehāniķus un izmanīgo eksotisko auto dīleri Džūliju, kuras lomu spēlē Imogēna Pūtsa, un lūdz viņu palīdzību uzvarēt ekskluzīvajās De Leon auto sacīkstēs, cerībā pieveikt Dino Brevsteru un pierādīt savu nevainību.

Need For Speed: Ātruma slāpes, pat citu autosacīkšu žanra filmu konkurencē, neizceļas ar spēcīgu scenāriju. Taisnības meklēšana, labā cīņa ar ļauno, zaudēta mīlestība, lauzti solījumi un naža dūrieni mugurā un citas, kas jau līdz riebumam izspēlētas uz lielajiem ekrāniem, liedz filmas dzinējam griezties uz pilniem apgriezieniem. Režisors Džordžs Gatins ir izlaidis no rokām lielisku iespēju – tiesības rakstīt scenāriju filmai, kas balstās uz 140 miljonu kopijās pārdotas videospēles, kurai pašai nav sava scenārija. Katrā Need For Speed frančīzes spēlē, ir mainīgi varoņi, norises vide un apstākļi, kas Gatinam deva gandrīz neierobežotu brīvību izvērsties filmas režijā, tomēr, filmas viduvējais scenārijs ierobežo jaunā un talantīgā aktieru kolektīva iespējas izvērsties savos tēlos.

Turklāt filma ir sapulcējusi tiešām spējīgu aktieru komandu. Piemēram, otrā plāna lomas mehāniķi Finu spēlējošais Ramijs Maleks, trīs gadu laikā kopš Need For Speed debijas, ir pieteicis sevi kā vienu no spožākajām uzlecošajām zvaigznēm gan televīzijas, gan lielajos ekrānos. Kulta seriālā Mr Robot, Maleks tik pārliecinoši spēlē nelīdzsvarotā hakera Eliota lomu, ka tā nav iedomājama cita aktiera izpildījumā.